Piłeczka miękka z dzwoneczkiem w środku


piłka miękka dla niemowlaka


Nastała pora pokazać Wam, jak rozpoczynała się moja przygoda z szyciem. Pokażę Wam, jak uszyć kota i piłęczkę z dzwoneczkami w środku :)
Dzisiaj o piłce ;)

Oto ona - bohaterka ostatnich dni :)
Nasz synek w końcu docenił prezent od mamusi :) Jakiś czas temu uszyłam dla niego piłeczkę i po dwóch dniach zabawy (oblizywania tasiemek) poszła w zapomnienie. Leżała w pudełku i kurzyła się. Ale od kilku dni znów jest na topie :) Synek nauczył się trząść ją i odpychać od siebie w kierunku moim i męża :) I jest tak ucieszony, gdy bijemy mu "brawo" za każdym razem, jak odepchnie swoją małą rączką tę piłkę :)



Niezbędne materiały:

  • szablon (1 część);
  • kilka tkanin (najlepiej kolorowych/ ze wzorkami);
  • włókno silikonowe (do wypełnienia);
  • kolorowe tasiemki.
Do dzieła ;)

Jak zrobić szablon piłki:

Na kartce rysujemy prostą linię (dłuższą, niż długość piłeczki).

jak zrobić szablon dla piłki

jak samemu uszyć piłkę

Tutaj widać, że z szablonu długością 19 cm, średnica gotowej piłeczki wynosi ok. 14 cm.

piłka handmade

jak uszyć piłkę

Po tym, jak szablon mamy - przerysowujemy go na tkaninę. Robimy sześć części (różnych kolorów czy ten sam kolor - zależy od Ciebie).

Zszywamy wszystkie sześć części ze sobą wstawiając tasiemki złożone na pół. Pamiętaj, żeby pętelka tasiemki znalazła się w środku piłeczki. Gdy wszystkie części są zszyte, zostawiamy małą szparę - wypełniamy piłeczkę włóknem silikonowym. Do środka możemy wrzucić dzwoneczek. Ja zamiast dzwoneczka wrzuciłam jajko plastikowe po Kinder Niespodziance ze śrubkami w środku. Fajnie grzechocze :)
Zszywamy szparę ściegiem krytym - piłeczka gotowa ;)

piłka dla maluszka

jak samemu zrobić piłkę

zabawa z piłką

2 komentarze:

  1. Wspaniale, że do Ciebie trafiłam! Będziesz moją inspiracją :)
    Zapraszam unimamuni.blogspot.no

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło :) Z przyjemnośią odwiedzam Twojego bloga :)

      Usuń