Poduszka-jajecznica: jak uszyć samemu





Kochani, jak Wam minęło wczorajsze Święto (Dzień Kobiet)? Mi bardzo przyjemnie, bo dostałam od swoich mężczyzn (męża i synka) piękne kwiaty, które sprawiły, że z jeszcze lepszym humorem tworzyłam :) A więc również pracowicie spędziłam wczorajszy dzień i mogę Wam przedstawić owoc mojej pracy - poduszeczkę-jajecznicę :)

Jak uszyć taką poduszkę? Krok po kroku w tym poście ;)

Metamorfoza zwykłej poduszki :)


Niezbędne materiały:

  • tkanina koloru białego i żółtego (u mnie zwykła poduszka);
  • filc biały i czarny (jeżeli planujesz robić buźkę);
  • włókno silikonowe (wypełnienie poduszki);
  • nicie (białe, żółte, czerwone, czarne);
  • dobry humor (dla osiągnięcia lepszego efektu) ;)

Krój poduszki:

Rozmiar poduszki zależy od Waszych potrzeb. Ja zrobiłam nieco większą od standardowego jaśka. Na białej tkaninie złożonej na pół rysujemy kształt białka. Pszypinamy obie warstwy igłami, żeby się nie zsuwały podczas wycinania. Wycinamy białko. 
Ja rozprułam swoją poduszkę, wyjęłam wypełnienie i wycięłam białko :)


jak przerobić poduszkę


Na żółtej tkaninie (u mnie w ruch poszła eco-torebka koloru żółtego) rysujemy nasze żółtko. Ja przyłożyłam duży talerz :) Wycinamy kółko. 

Z filcu robimy oczka i przyszywamy do żółtka. Ja robiłam ręcznie.

krój poduszki

Za pomocą grubej czerwonej nici wyszywamy usteczka:
wyszywamy na poduszce

Nasza buźka gotowa :) Można jeszcze wyszyć rzęski ;)

jak uszyć poduszkę

Szyjemy poduszkę:

Podginamy krawędzi żółtka (żeby ułatwić sprawę wyprasowałam zagięte krawędzi) leciutko przyszywamy go do białka dużym ściegiem (później zostanie usunięty). Po tym, jak nasze żółtko zostało przymocowane do białka możemy spokojnie przyszyć go na maszynie zostawiając szparę, żeby wypełnić żółtko włóknem silikonowym. Ja pominęłam to, więc musiałam ręcznie przyszywać na samym końcu :) Żółtko na miejscu, to teraz bierzemy się za samą poduszkę.

Składamy obie części białka ze sobą tak, aby nasze żółtko znalazło się w środku. Zszywamy poduszkę zostawiając szparę dla wypełnienia

szyjemy poduszkę

jak uszyć poduszkę

jak zrobić poduszkę

Prasujemy krawędzi poduszki tak, żeby wyostrzyć kształt jajecznicy:

jak zrobić poduszkę

Wypełniamy poduszkę:

Po wyprasowaniu krawędzi białka wypełniamy naszą poduszkę włóknem silikonowym. I ściegiem krytym zszywamy naszą szparę.

czym wypełnić poduszkę

Radzę przeszyć jeszcze raz poduszkę zwykłym ściegiem, wtedy nie wędzie się zniekształcać po wypełnieniu. Pomoże to zachować formę jajecznicy. Od krawędzi odstąpić ok. 5-10 mm.

jak zrobić prezent

Najlepszy czas, by nasze żółtko wypełnić włóknem :) A więc wkładamy włókno, czy to, czym Wy wypełniacie :) i zszywamy ściegiem krytym.

włókno silikonowe do poduszek

Wasza podusia gotowa, a ja gorzko odpłaciłam za swój błąd i siedziałam przyszywałam żółtko ręcznie :)

jak uszyć jaśka

GRATULUJĘ!!! TWOJA PODUSZECZKA JEST GOTOWA ;)

poduszka-jajecznica

No i teraz mała  sesyjka zdjęciowa należy się nowonarodzonej poduszeczce ;)

prezent handmade

pomysł na prezent

prezent dla przyjaciółki

prezent dla przyjaciela

poduszka dla dziecka

poduszka dla dziecka handmade

prezent dla dziecka

śmieszna poduszka

śmieszny prezent

SMACZNEGO, KOCHANI ;)

pomysł na prezent

Efekty metamorfozy mojej poduszki :)

przerabiamy poduszkę

1 komentarz:

  1. :D:D:D No nie mogę się nadziwić! :) Kochana GRATULUJĘ! :):*

    OdpowiedzUsuń